Kas gi ta Tilapija ?

Lietuvoje – Lietuviška tilapija laužanti nusistovėjusius standartus
Dauguma esame girdėję, kad žuvis yra tas produktas, kuris stiprina širdį ir imunitetą, gerina mūsų nuotaiką ir savijautą, suteikia energijos, o svarbiausia mažina diabeto riziką, tačiau iki šių dienųlietuvių mitybos įpročiai gana archajiški, dauguma verčiau renkasi mėsą nei mūsų organizmui taip
vertingą žuvį.

Lietuvos rinkoje geros ir kokybiškos žuvies itin sunku rasti, didžioji jos dalis prekybos tinkluose ar turguose yra atvežtinė, importine arba atšildyta, o ne šviežia, o tai dažnai kelia nepasitikėjimą pačia žuvimi ar nežinomu gamintoju. Pirmasis Lietuvoje pradėjęs auginti Silver rūšies tilapijas – Aurimas Aleksiejūnas, bando lietuvius pripratinti ar supažindinti su daugumos kritikuojama tilapija.
Jo auginama tilapija smarkiai skiriasi nuo į mūsų Lietuvos tinklus iš Azijos atvežtinės tilapijos, kuri neretai kalbama yra auginama labai nešvariai ir nepasižymi jokiomis naudingomis savybėmis.
Verslininko Aurimo tilapijų mailiai į Lietuvą atvežti tiesiai iš Olandijos, žuvys auga naujai įrengtuose, specialiuose joms pastatytuose vandens rezervuaruose, kurie užtikrina švarų ir saugų žuvų augimo procesą.
Paklaustas kas lėmė pasirinkimą auginti būtent tilapijas verslininkas pabrėžia, kad šiai dienai rinkoje išties mažai šviežios ir kokybiškos žuvies „šalies rinkoje didžiąją dalį žuvies bei jos produktų sudaro importuota šaldyta bei po to atšildyta žuvis, tad norėjosi kažko kitokio nei, kad standartiškai matome prekybos centrų vitrinose, žmonės turi kuo daugiau į savo dienos racioną įsileisti žuvies, kuri nereikalauja sudėtingo paruošimo, kuri tinka tiek vaikams tiek suaugusiems ir neturi specifinio, taip daugumos nemėgstamo kvapo, o tai lėmė pasirinkimą pradėti tilapijų auginimą.

Mineralų ir vitaminų šaltinis

  • Tilapija pasižymi įspūdingu vitaminų bei mineralų kiekiu, žuvies sudėtyje gausu B3, B12 vitaminų, taip pat niacino, seleno, kalio, fosforo bei magnio.
  • Būtent dėl gausybės joje esančių vitaminų ir mineralų gausos, žuvis puikiai tinka nėščiosioms ar maitinančioms mamoms, nes joje gausu DHA -dokozaheksaeno rūgšties, kuri reikalinga nėštumo metu ir padeda vystyti centrinę nervų sistemą, smegenis ir vaisiaus akis, taip skatinant vaiko pažintinį vystymąsi.
  • Iš maistinių medžiagų ypatingas dėmesys turėtų būti skiriamas B vitaminams, kurių gausu tilapijoje. B – vitaminai yra būtini normaliam nervų sistemos veikimui, todėl tilapija turėtų būti įtraukta į rudens- žiemos meniu, kad būtų išvengta depresijos, galvos skausmo.

Reikės:

  • Šviežios Tilapijos,
  • Svogūnų,
  • Česnakų,
  • Druskos,
  • Pipirų,
  • Šviežių salotų,
  • Alyvuogių.

Gaminame:

Prieš kepant Tilapiją priprieskoniuojame žuvį pipirais, druska, svogūnu bei česnaku ir dedame kepti ne ilgiau pusvalandžio. Žuvis nepakartojamo, lengvo skonio, neturi nemalonaus kvapo ar poskonio. Garnyrui pasirinkau savo mėgiamas alyvuoges, džiovintas slyvas bei salotų lapus.

Šviežios tilapijos galite įsigyti „Cantale krautuvėlėje“

Drakonų maistas

Dalintis: